Du er her
Forside > Sundhed & Helse > Ømme muskler og led – lær at undgå ømme muskler efter træning

Ømme muskler og led – lær at undgå ømme muskler efter træning

Mange kender til at have ømme muskler og led, hvilket ofte kommer efter hård træning eller i forbindelse med sygdom. Lider man generelt af ømhed i kroppen, bør man søge læge, da der kan være noget mere alvorligt galt end bare ømhed i muskulaturen.

Får man ømme muskler og led efter træning, kan strækøvelse som regel hjælpe på en del af det, og samtidig er et varmt langt bad godt til at mindske ømheden i musklerne. Oplever man det ofte, kan det være, at man skal overveje at bruge en muskelvarmende salve, som kan tilføre varme til muskler og led. Ikke alle oplever at få ømhed i musklerne efter træning, og meget af det kan tilskrive dårlig form eller overbelastning af muskulaturen og led. De ømme muskler og led aftager gerne efter en dags tid eller to, men har man mulighed for at varme musklerne op igen f.eks. ved en let træning, vil meget af stivheden og ømheden aftage.

Endvidere findes der i dag flere natur og helse produkter på markedet, som kan afhjælpe ømme muskler og led, og idet det er naturprodukter, tilfører man ikke noget kunstigt til kroppen. Her får kroppen hurtig lindring, og man kan igen slappe af i musklerne.

Top